דיל עם השטן

"…זמן רב ישב השטן בבטלה משעממת עד שבא האדם לעולם…
הוא היחיד מכל הנפש שברא אלוהים, שמצא מיד בשטן את בן מינו והחל לטפח את הרוע,
מיום ליום-ממאה למאה."    /צ'יגניס אייטמטוב

ציטוט שתלוי בפינת הכתיבה שלי ביחד עם עוד עשרות ציטוטים, תזכורות ופתקים. בתי קיבלה אותו טרם נסיעתה למסע בפולין. קראתי את הכתוב ווזה גרם לי לחשוב  שזה נכון, עצוב ומפחיד. מאז זה שם. תזכורת לפנים אחרות שיכולות להיות לבני האדם.

הזמנתי את אחת מנשותיו ,לשעבר, של רצון גואל לספר את סיפורה הבלתי ייאמן . מולי עמדה בחורה נאה, אינטלגנטית, עם שפה קולחת ובעלת יכולת ביטוי ומשחק, בחורה מרשימה. מידי פעם הייתי צריכה להזכיר לעצמי שזה באמת וזו אינה הצגה. יעל נראית כאחת דעתנית, וקשה להאמין  שנתנה למישהו למחוק את זהותה ולשעבד את נשמתה, אבל המציאות חזקה מכל דימיון, ויש דברים שלא ניתן להסביר. היא  בחרה לשתף את האחרים  בסיפור חייה ואין אחד שנשאר אדיש לכך.
יעל סיפרה על דמותו של גואל, על התעללויותיו, המניפולציות שעשה, על הילדים שנישקו את רגליו הסגידה, יראת הכבוד והשיעבוד לאדם שרקם דיל עם השטן.                                           חדשות לבקרים אנו שומעים על מקרים מזעזעים להם אחראי האדם! לעיתים אני תוהה מיהו זה אותו אחד שרקם דיל עם השטן? וכשאני תוהה, פתאום אני רואה תמונה של נערים המתעללים בחתולים, בבחורים המשסים כלבים זה בזה במלחמות שהם בחרו ליצור, בבעלי בצע השולחים את שליחיהם לעקור ניבים, להשיג פרוות, להביא עור יקר של חיה מסכנה ולמכור אותם בהון תועפות, כדי להוסיף עוד מרצדס בחניית ביתם.
אז מיהו אותו אדם שרוקם דיל עם השטן? אם הוא בן בריתו, הוא עלול לפגוע גם בבני אדם.
הוא קרוב לוודאי יהיר ובטוח בעצמו , חושב שהוא אלוהים ואלוהים הוא סגנו.

"יצר האדם טוב ביסודו"

חזרה לבלוג

IMG_3393

(:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *